Ta strona wykorzystuje pliki cookies (pol.:ciasteczka)
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies (pol.: ciasteczka). Korzystając ze strony internetowej Marwit wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania zawartości naszych serwisów.
Dowiedz sie więcej na temat polityki cookies »

Menu

Dzieciaki i zdrowy wrzesień!

1. Zacznij od siebie!


Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez myorganicplace Joanna (@myorganicplace)Wrz 10, 2019 o 8:05 PDT

 

Jeśli w domu pojawi się więcej warzyw i owoców oraz staną się one częścią każdego posiłku, łatwiej będzie przestawić dietę swojej rodziny na zdrowszą. Sałatki, plasterki „czegoś zielonego” na kanapki, koktajle, zdrowe zupy krem i desery – właściwie do każdego dania można bez większych trudności dodać element roślinny. Ale trzeba go dodawać konsekwentnie. Zacznij od tych składników pochodzenia roślinnego, które lubi Twoja rodzina. To może być pyszny pierwszy krok! Dodatkowo misa z owocami na kuchennym blacie (i brak niezdrowych przekąsek w domu) pozwolą cieszyć się wartościowymi słodyczami każdego dnia!

2. Nie nudź! 



Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez Głodne Wilki (@glodne.wilki)Wrz 3, 2019 o 8:34 PDT

 

Większości z nam gotowane czy smażone warzywa nie kojarzą się najsmaczniej. Okazuje się, że forma podania może zmienić podejście i nasze, i dzieciaków. Smażone buraczki mogę nie zachęcać konsystencją ale to warzywo podane w formie chipsów lub burgera brzmi już jak zupełnie inny obiad! Ryż z warzywami? Co powiesz na ryż ze spaghetti z marchewki i cukinii? Czas przygotowania jest ten sam, a jedyne czego potrzebujemy to – kosztującej kilka złotych – obieraczki do warzyw. Szpinak z patelni? Zblenduj dwie lub trzy garści liści i świeży sok ananasowy (możesz eksperymentować) i nazwij go „Zielonym Koktajlem Mocy” – brzmi o wiele apetyczniej, prawda?

3. Pamiętaj o dodatkach! 



Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez Cześć Fajny Człowieku! (@fitlife_by_karola)Wrz 5, 2019 o 10:59 PDT

 

Pizza na obiad? Jeśli w zdrowszej wersji, to czemu nie! Ale koniecznie z liśćmi rukoli czy szpinaku!
Albo brokułami! Lubiane potrawy to dobra „baza” do tego, by dzięki nim przemycać mniej lubiane składniki. Tu także ważne jest podejście. Brukselka nie jest ukochanym warzywem, ale jeśli pozwolimy Dzieciom zadecydować między dwoma zielonymi składnikami (albo wręcz wciągnąć je w komponowanie składników), z czasem będzie łatwiej „uzieleniać” nasze posiłki. Babeczki z pełnoziarnistej mąki z burakami i malinami powinny zadziałać na wyobraźnię (i kubki smakowe) bardziej, niż te z patelni :) 

4. Albo nic na siłę! 



Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez Marwit (@marwitpl)Wrz 5, 2019 o 2:00 PDT

 

Jeśli nie udaje się rozszerzyć diety o warzywa, skup się na owocach. Podawane jako słodycz po posiłku mogą być miłym, codziennym dodatkiem. Łatwo je też zapakować w lunchbox do szkoły.
Ciekawym rozwiązaniem jest „Gra w kolory”, czyli pakowanie różnych elementów o tym samym kolorze lub powtarzających się kolorach. Zobacz oczyma wyobraźni lunchbox pełen kawałków marchewki, pomarańczy, melona i jabłka ;) Rozwiązaniem dla zabieganych, ale dbających o zbilansowane posiłki mogą być produkty stworzone dla dzieciaków takie jak Smoothie Marwit Kids.
Wyśmienity smak, bogactwo witamin, brak słodzików i konserwantów oraz poręczna butelka sprawiają, że to wygodne i pewne rozwiązanie. Sprawdzi się i w domu, i w szkole! 

5. Albo mierz wysoko! 



Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez DARYNA KOSSAR (@darynakossar)Lip 19, 2018 o 1:11 PDT

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez DARYNA KOSSAR (@darynakossar)Wrz 2, 2019 o 12:38 PDT

 

Propozycją dla osób, które mają czas i chcą rozszerzać dietę w nieco bardziej artystyczny sposób, może być także „malowanie jedzeniem”. Wystarczy z Dziećmi przygotować składniki i półprodukty oraz dać się ponieść wyobraźni! Mówimy, że „nie wolno się bawić jedzeniem”, ale kto powiedział, że posiłek przygotowany w formie „obrazka” to nie wyśmienita zabawa? Tematem mogą być zwierzaki, natura, kosmos… Najważniejsze, że takie dzieło sztuki będzie wartościową przekąską… Czas na dekorowanie talerzy możemy wykorzystać  na pogadankę o tym, że warzywa i owoce to nie tylko piękne elementy naszej diety, ale też nieodłączny element, który codziennie powinien lądować na talerzach. Do dzieła!

Zdrowo pozdrawiamy i życzymy smacznego! 


Spodobał Ci się nasz pomysł?

Daj nam znać na naszym profilu

Marwit - line
Pobierz Marwitowinki
Marwitowinki
Sprawdź nasze przepisy
Przepisy Marwit