Ta strona wykorzystuje pliki cookies (pol.:ciasteczka)
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies (pol.: ciasteczka). Korzystając ze strony internetowej Marwit wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania zawartości naszych serwisów.
Dowiedz sie więcej na temat polityki cookies »

Menu

ZDROWE „LANIE WODY”

Wakacje, wysokie temperatury i słońce zachęcają do tego, by więcej czasu spędzać na zewnątrz. Zapraszamy do lektury artykułu, z którego dowiecie się ile płynów oraz dlaczego powinniśmy wypijać, by czuć się dobrze. Warto!

Latem potrzebujemy dużo płynów, ponieważ organizm, pocąc się wypłukuje minerały i traci cenną wodę, która jest niezbędna do podtrzymywania większości funkcji życiowych, a nawet do tego, by poza słońcem cieszyć się także dobrym samopoczuciem. Woda w naszym ciele odpowiada, ponadto, za regulację temperatury, utrzymanie odpowiedniej ilości krwi w organizmie, umożliwia dostarczenie do wszystkich komórek w ciele niezbędnych składników odżywczych, pomaga usuwać z nich zbędne produkty przemiany materii. Wodę znajdziemy oczywiście w różnego rodzaju płynach takich jak świeże soki, smoothie, lemoniady czy schłodzone napary z ziół, a nawet naturalne sorbety. Sięgajmy po nie jak najczęściej, jednocześnie powinniśmy unikać dosładzanych napojów gazowanych.

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez Marwit (@marwitpl)Cze 12, 2019 o 5:27 PDT


Każdy z nas ich potrzebuje, ale nieprawdą jest, że każdy powinien wypijać taką samą ilość płynów. Przyjmuje się, że na każdy kilogram masy ciała potrzebujemy około 30 ml. Zasada jest taka, że w ciągu dnia powinniśmy częściej pić mniejsze porcje. Zaskoczeniem może okazać się zalecenie, by pić systematycznie nawet wtedy, gdy nie czujemy pragnienia (uczucie suchości w ustach to sygnał odwadniającego się organizmu!). Pomoże to nie tylko w nawodnieniu organizmu, ale i zapewni poczucie komfortu. Złym pomysłem jest wypicie pół litra wody na raz, dużo lepszym jest wypicie szklanki wody, po kilku godzinach świeżego soku, lemoniady do posiłku… Opcji jest mnóstwo i powinniśmy pamiętać, że wodę znajdziemy także w owocach i warzywach, których spożycie latem powinno wzrosnąć.

Podpowiadamy, co zrobić, by każdego dnia łatwo zadbać o płyny w naszej diecie, oto 4 proste kroki:

1. Zdecydowanie częściej jemy jabłka, arbuzy, ogórki, pomidory, gruszki i produkty, które zawierają dużo naturalnych soków –
owoc może być dodatkiem do każdego śniadania lub lunchu, w pracy, w szkole lub w biegu możemy też wybrać owoce w formie pożywnego smoothie, który wygodnie spakujemy do torebki lub plecaka, no i nie musimy nic obierać :)

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez Marwit (@marwitpl)Cze 5, 2019 o 8:06 PDT



2. Pozwalamy się wyręczyć, chcąc pić świeże soki, wcale nie musimy spędzać kwadransów na obieraniu składników, wyciskaniu i myciu sokowirówek. Lubiące chłodek świeże soki Marwit możemy pić codziennie. Pojemność 250 ml może się okazać idealna na jedną porcję lub jako naturalnie pyszny deser po posiłku (idealnie pić po około pół godziny od zjedzenia, picie w trakcie jedzenia przedłuża proces trawienia i wysiłek energetyczny organizmu). Butelki 445 ml to, z kolei, wybór dla tych, którzy smakiem owoców i warzyw chcą się cieszyć nieco dłużej. Pamiętajmy tylko, by po otwarciu przechowywać sok w lodówce. Zasada jest taka, że powinniśmy wybierać te soki i produkty, które mają jak najmniej składników na etykiecie.

Wyświetl ten post na Instagramie.

Post udostępniony przez Marwit (@marwitpl)Sie 24, 2018 o 5:38 PDT



Ilość dostępnych wariantów smakowych daje nam pewność, że codziennie możemy się cieszyć inną propozycją. Od warzywnych przez warzywno-owocowe po smaki serii pysznie limitowanej, dostępne tylko przez jakiś czas. Ich zaletą jest wybitnie krótki skład na etykiecie, brak dosładzania w procesie produkcji (naturalnie występujące w surowcach cukry sprawiają, że słodkość tego samego smaku w różnych partiach produktu może się różnić) i naturalnie występujący osad, który jest też gwarancją 100% naturalności

3. Świeży sok może być także bazą do zdrowego, pożywnego koktajlu. Dowolny smak blendujemy z ulubionymi owocami, orzechami lub pestkami, świeżą miętą, by otrzymać gęste i wartościowe drugie śniadanie. Taki dobrze schłodzony koktajl będzie nie tylko zdrową przekąską, ale i sposobem na ochłodę.
 
4. Mieszamy szklankę świeżego soku Marwit z drobno pokrojonymi lub zmiażdżonymi owocami. Po zamrożeniu taka kombinacja pozwoli nam cieszyć się smakiem naturalnego sorbetu, który – na koniec dnia – zaliczy się do dziennej dawki płynów, jakie powinniśmy dostarczać naszemu organizmowi.

Życzymy zatem wspaniałej pogody i pysznych płynów spożywanych w odpowiedniej ilości każdego dnia! Z chęcią zobaczymy, jak radzicie sobie latem! Na zdjęcia Waszych świeżych soków, smoothie i koktajli stworzonych na ich podstawie czekamy
w aplikacji Instagram, śledząc hasztag #Marwit lub na FB.

Do zobaczenia!




Spodobał Ci się nasz pomysł?

Daj nam znać na naszym profilu

Marwit - line
Pobierz Marwitowinki
Marwitowinki
Sprawdź nasze przepisy
Przepisy Marwit