Ta strona wykorzystuje pliki cookies (pol.:ciasteczka)
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies (pol.: ciasteczka). Korzystając ze strony internetowej Marwit wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania zawartości naszych serwisów.
Dowiedz sie więcej na temat polityki cookies »

SKOCZ NA KOC!

Pogoda będzie dopisywać i sprzyjać wycieczkom za miasto. Odpoczynek na świeżym powietrzu jest jak najbardziej wskazany. Jeśli planujemy spędzić na łonie natury przyjemne godziny, musimy się przygotować. Co pysznego i zdrowego zabrać na piknik? Podpowiadamy!

Aby jeszcze bardziej uprzyjemnić chwile relaksu proponujemy kilka propozycji przekąsek, które dostarczą naszemu organizmowi witamin i składników odżywczych, a ich przygotowanie zajmie dosłownie kilka minut. Będzie zdrowo, odżywczo i kolorowo! Jedyne czego potrzebujemy, to kilka minut i lodówka turystyczna lub torba termoizolacyjna, by przekąski były jak najświeższe.

1. HUMMUS!

Aksamitny, gęsty dip skropiony oliwą z oliwek smakuje wyśmienicie. Plusem pomysłu jest możliwość przygotowania jednej bazy oraz doprawienie hummusu w kilku wariantach smakowych. Do pojemnika blendera wrzucamy dwie puszki ciecierzycy, pięć łyżek pasty sezamowej tahini, odrobinę soku z cytryny, ząbek czosnku, sól i pieprz do smaku. Po kilku sekundach dodajemy łyżkę zimnej wody. Otrzymaną masę dzielimy na 4 porcje. Teraz czas na kreatywność! Do wydzielonych części bazowej masy możemy dodawać: czarnuszkę, koperek, skórkę cytryny, łyżkę musztardy dijon, a jeśli zblendujemy hummus z gotowanym burakiem otrzymamy pysznie różową masę. Hummus zajadamy z bagietką, warzywami pokrojonymi w paski lub z Marwitkami. Mniam!

2. ALE JAJA!

Potrzebujemy 4 jajek, szczypiorku, ciemnego pieczywa i ulubionych warzyw pokrojonych w drobną kostkę. Jajka ubijamy z pieprzem i solą do otrzymania jednolitej masy, chleb kroimy w drobne kawałeczki, dodajemy je z warzywami do jajecznej masy. Całość przelewamy do silikonowych foremek do muffinek, pieczemy około 15 minut w piekarniku (patyczkiem sprawdzamy, czy muffinki są w środku upieczone). Całość posypujemy szczypiorkiem i na przykład kolorowym pieprzem. Muffinki schłodzone w lodówce lub torbie izolacyjnej z lodem spokojnie wytrzymają kilka godzin i nasycą nawet spory głód. Świetnie będą smakować z świeżym sokiem buraczkowo-jabłkowym lub świeżym sokiem z pomarańczy i jarmużu – wytrawne połączenie!

3. NA SŁODKO!

I to w słoiczkach! Wystarczy wybrać ulubiony smak Smoothie Marwit oraz ulubione owoce (idealnie takie o konsystencji banan lub truskawki). Owoce kroimy, zasypujemy kilkoma łyżkami płatków owsianych (lub ugotowanej kaszy jaglanej), łyżką zarodków pszennych i zalewamy Smoothie. Fanom mięty proponujemy wrzucić kilka porwanych listków. Po schłodzeniu taki koktajl nie tylko nas schłodzi, ale i odżywi.

Poza takimi trzema propozycjami nie możemy zapomnieć o: razowej bagietce, dobrej jakości oliwie z oliwek lub z pestek dyni, krojonych warzywach, umytych owocach. Oczywiście niezbędna jest też woda i świeże soki.

Życzymy smakowitych wrażeń!

Spodobał Ci się nasz pomysł?

Daj nam znać na naszym profilu

Marwit - line
Pobierz Marwitowinki
Marwitowinki
Sprawdź nasze przepisy
Przepisy Marwit