Ta strona wykorzystuje pliki cookies (pol.:ciasteczka)
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies (pol.: ciasteczka). Korzystając ze strony internetowej Marwit wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania zawartości naszych serwisów.
Dowiedz sie więcej na temat polityki cookies »

Menu

NOWY ROK, NOWI MY!

Nasza lista inspiracji to 5 porad, z których można wybierać te najbardziej „apetyczne” lub układać je w harmonogram i stopniowo włączać w swoje życie w 2019 roku!

Życzymy przyjemnej lektury i udanego, pełnego zdrowia, uśmiechu oraz fantastycznego samopoczucia w Nowym Roku!

1. ZACZNIJ OD INSPIRACJI!

Nie planuj od razu udziału w maratonie, zacznij od metody małych kroków. Takim krokiem może być znalezienie nowego serialu czy cyklu programów dokumentalnych o kuchniach świata albo kanału na YouTubie z filmikami kulinarnymi. Daj sobie czas i pozwól się wciągnąć w świat inny, niż ten, który znasz. Oglądaj, relaksuj się, znajduj inspiracje i powoli zacznij je uwzględniać w swojej kuchni.

 

2. PRZYJEMNE Z POŻYTECZNYM!

Podziałaj niestandardowo! Kto powiedział, że zmiany w diecie nie mogą iść w parze z dreszczykiem emocji? Obserwuj swoje ulubione marki, dzięki którym możesz się cieszyć zdrowymi produktami, w mediach społecznościowych i bierz udział w ich konkursach! Czasem zaproszenie do konkursu, czasem konieczność wykazania się kreatywnością, niekiedy konieczność przyrządzenia zdrowej potrawy mogą być ciekawym motywatorem a i doświadczeniem.

 

 

3. CAŁY CZAS COŚ NOWEGO!

Sok z brzozy, egzotyczne przyprawy, owoce i warzywa z dalekich krajów? Otacza nas świat smaków i zapachów, z których wiele jest wciąż do odkrycia. Pomyślcie, o ile bogatsi bylibyśmy, gdybyśmy raz na tydzień (na przykład w weekend) próbowali nowości! Czasem może to być egzotyczny owoc w koktajlu, czasem garść orzechów brazylijskich w owsiance, czasem tarta z owocami, których normalnie byśmy nie kupili. Szukajmy, sprawdzajmy przepisy, nie bójmy się tego, co nieznane.

 

 

4. UCZMY SIĘ EKSPERYMENTOWAĆ!

Nie przepadamy za jarmużem? Róbmy słodkie koktajle w proporcjach, które pozwolą nam przekonać się do tego smaku! Nie jemy pomarańczy lub grejpfrutów? Poszukajmy przepisu na ciasto, dzięki któremu zmienimy zdanie. Smaki mają to do siebie, że się uzupełniają i przenikają. Szpinak z patelni może nie być ulubionym daniem, ale smoothie z zielonych owoców (albo bananów) z garścią tych liści, miodem, przyprawami będzie smakował inaczej. Łączmy to, co zdrowe a jednocześnie nie idealnie w naszym guście z tymi składnikami, które naprawdę lubimy. Efekty mogą zadziwiać i… zasmakować!

 

 

5. WEGEDZIEŃ!

Postaraj się znaleźć jeden (a najlepiej kilka) dni w miesiącu, w czasie których będziesz jeść tylko produkty pochodzenia roślinnego. Wegedzień może być początkiem większych modyfikacji żywieniowych, ale jeśli ograniczysz się tylko do tej zmiany w najprostszym wariancie, to i tak poznasz mnóstwo nowych połączeń smaków. Przygotuj się, pomyśl o swoich ulubionych warzywach i owocach, skomponuj jadłospis, który w każdym posiłku całego dnia włączy do Twojej diety buraki, marchew, jabłka, brokuły… Możliwości jest tysiące! Zamiast niezdrowych przekąsek wybieraj orzechy lub Marwit Smoothie, na obiad zjedz Zupę Krem z ulubionymi dodatkami, a na kolację lekką sałatkę w towarzystwie ulubionego świeżego soku. Mniam! 

PS Więcej o zaletach kuchni roślinnej znajdziecie TUTAJ, polecamy!


Życzymy powodzenia w dobrych zmianach w Nowym, oby jeszcze lepszym, Roku!
Smacznego!




Spodobał Ci się nasz pomysł?

Daj nam znać na naszym profilu

Marwit - line
Pobierz Marwitowinki
Marwitowinki
Sprawdź nasze przepisy
Przepisy Marwit