Ta strona wykorzystuje pliki cookies (pol.:ciasteczka)
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies (pol.: ciasteczka). Korzystając ze strony internetowej Marwit wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania zawartości naszych serwisów.
Dowiedz sie więcej na temat polityki cookies »

Grill w zdrowszym wydaniu

Maj i kolejne, letnie miesiące to idealny czas na grillowanie! Wycieczki za miasto, biesiady w ogrodach czy na tarasach to okazja, by zjeść coś z rusztu. Warto pamiętać, że nawet wtedy warto wybierać świeże składniki i przyrządzać zdrow(sz)e potrawy. Podpowiadamy jak w kilku krokach o to zadbać.

1. Jak zawsze UMIAR.

Zdrowy rozsądek jest najlepszym doradcą i jednym z korzystniejszych podejść do tego, co i ile jemy. Nawet jeśli grillujemy rzadko, lepiej nakładać sobie mniejsze porcje mięsa i zawsze dodawać warzywa (w postaci sałatki lub takich z rusztu). Jedzmy powoli, wybierajmy mniejsze porcje a większą częstotliwość przekąsek. Nigdy nie „jedzmy” naszymi oczami a nasz żołądek będzie nam wdzięczny :)

2. Ważny jest WYBÓR.

Jeśli grillujesz bardzo często, to unikaj smażenia na grillu węglowym. O ile to najpopularniejsze rozwiązanie, to niestety nie jest najzdrowsze. Zamiast niego sięgnij po nowsze technologie, czyli grille gazowe lub elektryczne. Smak będzie podobny, ale mięso nie przesiąknie substancjami z węgla. Nigdy nie przesmażaj składników na ruszcie i pamiętaj, że jeśli używasz grilla węglowego, to zawsze warto używać tacek lub folii tak, by ograniczyć kontakt jedzenia z tym, co wypala się z węgla (lepiej jest stosować fizyczną barierę dla bezpośredniego kontaktu z ogniem).

3. Postaw na KREATYWNOŚĆ.

Im częściej grillujesz, tym łatwiej będzie Ci zaproponować znajomym czy rodzinie odmianę. Nie jesteście wegetarianami? Idealnie! Postawcie na odmianę i zaproponujcie całkowicie warzywne menu. Cukinia, papryka, pieczarki, boczniaki z sadzonym jajkiem? Mniam! Ilość sałatek i dodatków może zaskoczyć każdego. Do warzyw dodajcie ser halloumi lub oscypki a na pewno taki grill zapamiętacie na długo!


4. Zawsze ŚWIEŻE.

Wybierajmy produkty, które nie zawierają dużej ilości tłuszczu, zwłaszcza jeśli mamy do czynienia z klasycznym grillem opalanym węglem drzewnym. Pijmy świeże soki, zajadajmy dojrzałe owoce - to bogactwo antyoksydantów. Sałatki ze świeżych warzyw z dodatkiem zdrowego tłuszczu (oliwa, olej rzepakowy, lniany, z pestek winogron, awokado) - zawierają duże ilości witamin A, C i E. Wymienione witaminy mają działanie antyoksydacyjne i w pewnym zakresie niwelują szkodliwe działanie wolnych rodników powstających podczas grillowania. Przyprawiajmy mięso tylko świeżymi ziołami i własnymi mieszankami - pomagają w trawieniu i także zawierają antyoksydanty!

5. RUCH w ruch!

Niech lato upłynie pod znakiem smakowitych potraw, ale i aktywności fizycznych! Wystarczy umówić się z Rodziną czy Przyjaciółmi, że każda biesiada to także jeden wspólny wyjazd na basen lub wycieczka rowerowa. Warto wykorzystać każdy słoneczny dzień (na cerę i opaleniznę świetnie działa zawarty w świeżym soku marchewkowym beta-karoten!) – pomysły na ruch właściwie się nie kończą: badminton, puszczanie latawca, nawet długi spacer a im większa grupa, tym więcej zabawy!

Śmiało! Korzystajmy z lata i idealnej pory do spędzania czasu na świeżym powietrzu!
Życzymy pysznych wrażeń!

 



Spodobał Ci się nasz pomysł?

Daj nam znać na naszym profilu

Marwit - line
Pobierz Marwitowinki
Marwitowinki
Sprawdź nasze przepisy
Przepisy Marwit