Ta strona wykorzystuje pliki cookies (pol.:ciasteczka)
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies (pol.: ciasteczka). Korzystając ze strony internetowej Marwit wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania zawartości naszych serwisów.
Dowiedz sie więcej na temat polityki cookies »

Dlaczego warto pić soki warzywne?

Dlaczego soki warzywne są tak dobre dla zdrowia? Przede wszystkim, to prawdziwe witaminowe bomby! Świeżo wyciskany sok warzywny zawiera cenne składniki odżywcze - i jest niezwykle smaczny. Dodatkowo poprzez soki dużo łatwiej jest dostarczyć organizmowi dzienną dawkę warzyw - spożywanie ich na surowo stanowi nieco większe wyzwanie. 

Jakie warzywa warto sokować? W zasadzie większość, wszystko zależy od naszych preferencji i potrzeb. W ostatnim czasie dużą popularnością cieszy się jarmuż - warzywo z rodziny kapustnych. Jarmuż jest bogaty w witaminy, między innymi witaminę C i witaminę A, zawiera także potas, żelazo i błonnik. Niemniej wartościowym warzywem jest szpinak, który oprócz wspomnianej już cennej witaminy C, zawiera sporo żelaza. I świetnie smakuje w połączeniu na przykład z jabłkiem czy marchewką.

Marchewka to kolejne warzywo, na które warto zwrócić uwagę przy okazji przygotowywania świeżych soków. Jest bogata w beta-karoten, obniża również cholesterol. Panie z pewnością ucieszy fakt, że korzeń marchewki zawiera sporo przeciwutleniaczy, które spowalniają proces starzenia. Marchewka, dzięki zawartości witaminy A, ma zbawienny wpływ na nasz wzrok.

Seler nie jest może warzywem o szczególnych walorach smakowych, jednak warto dodać go do swojego soku - zwłaszcza, że w mieszance soków jego posmak nie będzie zbytnio wyczuwalny. Seler jest przede wszystkim niskokaloryczny, co jest cenną informacją dla osób dbających o linię. Co zaskakujące, w selerze znajdziemy więcej witaminy C niż w cytrusach! Jest również bogaty w witaminę E, zwaną potocznie witaminą młodości. To chyba wystarczy, by spojrzeć na niego nieco łaskawszym okiem.

Buraczek to kolejne warzywo podatne na sokowanie - a do tego bardzo zdrowe! Buraczki zawierają wiele cennych składników mineralnych, takich jak żelazo, magnez, wapń czy potas. Buraczki wzmacniają układ krwionośny, a zawarte w nich barwniki są silnymi  przeciwutleniaczami. 

Pietruszka być może wygląda niepozornie, jednak błędem byłoby jej nie docenić - zawarte w pietruszce witaminy i minerały pomagają oczyścić organizm z toksyn. Pietruszka ma również właściwości moczopędne, przez co doskonale sprawdza się u osób mających problemy z zatrzymywaniem wody w organizmie.

Spodobał Ci się nasz pomysł?

Daj nam znać na naszym profilu

Marwit - line
Pobierz Marwitowinki
Marwitowinki
Sprawdź nasze przepisy
Przepisy Marwit