Ta strona wykorzystuje pliki cookies (pol.:ciasteczka)
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies (pol.: ciasteczka). Korzystając ze strony internetowej Marwit wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania zawartości naszych serwisów.
Dowiedz sie więcej na temat polityki cookies »

Smaczne A,B,C

Po pierwsze

Będziesz jadł więcej, tak WIĘCEJ warzyw i owoców.

Tego nigdy za wiele. Pamiętaj o pięciu warzywnych porcjach, a zamiast tuczących przekąsek chrup świeże, sezonowe warzywa.

Po drugie

Rozgotowanym warzywom mówimy NIE!

Tracą wtedy do 75 % witamin np. witaminy C)i stają się zapychającą żołądek papką. Najlepiej gotuj warzywa krótko od 5 do 10 min. zależnie od ich twardości lub najlepiej przygotuj je na parze albo chrup świeże i surowe. Wodę z gotowania warzyw używaj do sosów lub dodaj do zupy, nie stracisz w ten sposób cennych witamin, które się w niej znalazły.

Po trzecie

Unikaj smażenia.

No tak, od czasu do czasu możesz przygotować schabowego ze złotą panierką, ale pamiętaj, mięso podczas przygotowania zwiększa ilość tłuszczu o 60 %, to spory wysiłek dla Twojego układu trawiennego. Ponadto obróbka w wysokich temperaturach (pieczenie i smażenie) wytwarza rakotwórczy akrylamid.

Po czwarte

Sól! Nie dziękuję!

Polacy przekraczają dzienną dawkę soli niemal trzykrotnie. W czym jest jej najwięcej? Zaskakujące, ale nie w słonych przekąskach. Niechlubne pierwsze miejsce w zawartości soli zajmuje pieczywo,a drugie wędliny. Te produkty jemy codziennie, dlatego dodatkowe dosalanie potraw jest czynnikiem wysokiego ryzyka i prostą drogą do nadciśnienia tętniczego, które powoduje miażdżyce, a nawet udar mózgu. Sól możesz zastąpić zdrowszym sosem sojowym.

Po piąte

Cukier słodki szkodnik.

W kwestii cukry też mamy sporo na sumieniu. Słodkie napoje, dwie łyżeczki do herbaty lub kawy, desery czy zapychające drożdżówki -  tak wygląda słodka lista grzechów Polaków. Okazuje się, że przez nadmiar cukru  częściej cierpimy na nadwagę i cukrzycę. Znajdź co najmniej tak słodkie a zdrowsze zamienniki np. stewie, a zamiast ciastka czy batonika sięgaj po bakalie.

Po szóste

Produkty pełnoziarniste Twoim przyjacielem.

Dlaczego? Powodów jest pełno. W produktach z pełnego ziarna, czyli takich, które powstały z ziaren mielonych razem z zewnętrzna okrywą kryje się naprawdę dużo składników odżywczych. Kwas foliowy, żelazo, niacyna, żelazo czy fosfor.

Po siódme

Damy nie jedzą w biegu

Nie tylko damy, ale wszyscy powinni zrezygnować w jedzenia w pośpiechu. Celebruj posiłki, wstań o 10- minut wcześniej rano i zjedz z rodziną śniadanie. Niechlujne jedzenie na kanapie, przy komputerze czy w biegu do pracy, nie tylko sprawia, że nie kontrolujemy ile jemy, ale też nie myślimy o właściwym odżywianiu.

Po ósme

Pij co najmniej 8 szklanek płynów codziennie.

To pomoże holistycznie zadbać o Twoje ciało. Nie na darmo cały czas słyszymy, że ciało człowieka składa się w ponad 80 % z wody. Te osiem szklanek skutecznie wypłuczą toksyny z Twojego organizmu.

Po dziewiąte

Wapń na zdrowie

Nie zapominajmy o nabiale. Zamiast kolorowych jogurtów, które mogą zawierać sztuczne barwniki i sporą ilość cukru, wypróbuj raczej maślankę, kefir czy biały ser. Dieta bogata w wapń zapobiega osteoporozie, skurczom nóg i problemom z zębami. Niestety, dzisiejszy tryb życia wpływa na niedobory wapnia, kawa i napoje energetyczne wypłukują go z organizmy, tak samo działa stres. Naturalnym źródłem wapnia są naturalne przetwory mleczne, sardynki w oleju, natka pietruszki i szczypiorek.


Po dziesiąte

Twoja dieta powinna być jak najbardziej różnorodna.

Nie liczy się co, ale jak często i w jakich proporcjach jesz. Od czasu do czasu możesz pozwolić sobie na słodki deser, czy serową pizze, ale nie codziennie i nie w ogromnych ilościach. Jedz z głową.

 

Spodobał Ci się nasz pomysł?

Daj nam znać na naszym profilu

Marwit - line
Pobierz Marwitowinki
Marwitowinki
Sprawdź nasze przepisy
Przepisy Marwit