Ta strona wykorzystuje pliki cookies (pol.:ciasteczka)
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies (pol.: ciasteczka). Korzystając ze strony internetowej Marwit wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania zawartości naszych serwisów.
Dowiedz sie więcej na temat polityki cookies »

Doba w naturalnym rytmie

Czy znasz swoje ciało? Wsłuchaj się w nie i sprawdź swój dobowy naturalny rytm. Wszystko dla zdrowia.

Dzień w naturalnym rytmie. Godzina za godziną.

6:00

Dzień dobry! Twoje serce zaczyna pracować szybciej i powoli budzi cały organizm.

7:00

Zdecydowanie czas na śniadanie, produkcja melatoniny w organizmie jest mniejsza, a układ pokarmowy zaczyna wydzielać enzymy trawienne i czeka na pożywne i smaczne co nieco. To co zjemy rano, dostarczy nam energii na początek dnia. Śniadaniem mistrzów są produkty bogate w białko i duża ilość warzyw np. twarożek z zieleniną. Dłużej będziemy syci i przyspieszymy nasz metabolizm.

8:00

Na pełnych obrotach. Ciśnienie krwi wzrasta, a w naszym organizmie buzują już od jakiegoś czasu hormony. Uważajcie teraz na używki typu poranne wyjście na dymka i mała czarna więcej szkodliwych toksyn dostanie się do organizmu.

9:00

Nie warto brać się za ćwiczenia, mięśnie pracują wolniej. Za to lampka wina o poranku zadziała ze zdwojoną siłą.

10:00

Nasz mózg jest w szczytowej formie, łatwiej przetworzysz wszystkie informację. Pora idealna na szybka powtórkę przed egzaminem.

11:00

Cały organizm działa na wysokich obrotach. Podczas ćwiczeń spalimy więcej kalorii, a nasze serce zniesie dodatkowe obciążenia.

12:00

Chwila przerwy. W południe ciało powoli zwalnia. Możesz powoli odczuć spadek formy. Pora na lekki lunch.

13:00

Twoja wątroba odpoczywa i zatrzymuje glikogen. Możesz odczuwać niedosyt energii.

14:00 – 15:00

Wolno reagujemy i nasza koncentracja spada. Organizm stanowczo domaga się chwili przerwy, przydałaby się krótka około 20 minutowa drzemka. Za to teraz jesteśmy najbardziej odporni na ból.

16:00 – 17:00

Nasza koncentracja wraca do normy.

17:00

Czas na posiłek. Teraz będzie smakować najlepiej, nasz zmysł smaku się wyostrza. Nie jedz jednak zbyt dużej porcji, trawienie sprawi, że poczujesz się senny i ospały, a teraz Twoje ciało znowu działa na pełnych obrotach. Do posiłku teraz warto wypić lampkę wina, nasz organizm przetworzy ją 5 razy szybciej niż o poranku.

18:00

Jeśli jeszcze nic nie jedliśmy, to przypomni nam o tym nasz żołądek. Powoli wzrasta ciśnienie krwi. Warto właśnie teraz wybrać się na dłuższy spacer po pracy lub wykonać lekkie ćwiczenia, szybciej dotlenimy cały organizm i spalimy kalorie.

19:00

Jeśli teraz zmierzymy temperaturę, to może się okazać, że mamy stan podgorączkowy (37,4°C). Organizm się wycisza i znowu zwalnia, przygotowuje się do snu.

21:00

Zamiast późnej kolacji, która będzie zalegać w żołądku aż do 3:00, pora na odprężająca kąpiel. Melatonina znowu krąży w naszych żyłach.

22:00

Dzieci, które położyliśmy spać, właśnie teraz „rosną jak na drożdżach” ponieważ przysadka wydziela teraz najwięcej hormonu wzrostu. My odczuwamy senność.

23:00

Nic nas nie stresuje. Jesteśmy rozluźnieni i zrelaksowani. Umysł pracuje wolno. Najwyższa pora położyć się i zapaść w sen.

00:00

Teraz nasze ciało jest najbardziej wrażliwe na ból i inne czynniki. Mózg ogranicza wytwarzania endorfin i enkefalin.

1:00 - 2:00

Ciało śpi.

3:00

Nasze organy zaczynają powoli pracować.

4:00 – 5:00

Nie radzimy pobudki o tej porze. Temperatura ciała jest teraz najniższa, czujemy się wtedy osłabieni i mamy zatkany nos.



 

Spodobał Ci się nasz pomysł?

Daj nam znać na naszym profilu

Marwit - line
Pobierz Marwitowinki
Marwitowinki
Sprawdź nasze przepisy
Przepisy Marwit