Ta strona wykorzystuje pliki cookies (pol.:ciasteczka)
Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies (pol.: ciasteczka). Korzystając ze strony internetowej Marwit wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies w celu zapewnienia Ci wygody podczas przeglądania zawartości naszych serwisów.
Dowiedz sie więcej na temat polityki cookies »

Dzień Marchewki!

Wyjątkowe święto, które przypada na dzień 5 kwietnia to doskonała okazja do tego, by o marchewce dowiedzieć się czegoś więcej! Czego o tym warzywie można nie wiedzieć, a zdecydowanie warto?

Można ją jadać na surowo, świetnie sprawdza się w sałatkach, zupach w ciastach, dżemach a nawet w lodach! Zwykła marchew jest… niezwykła! Sprawdźcie dlaczego:
1) Marchew to naturalne źródło karotenu!
Już ¼ butelki soku marchwiowego dostarcza go w ilości pokrywającej nasze dzienne zapotrzebowanie. Beta-karoten jest istotnym składnikiem diety każdego człowieka praktycznie przez całe jego życie. Ma ogromny wpływ na odporność, gdyż jest silnym antyoksydantem.
2) Dobry dla oczu, dobry dla cery!
Beta-karoten – inaczej prowitamina witaminy A - odpowiada za dobry wzrok, zapobiega zwyrodnieniu plamki żółtej. Marchew jeść powinni także ci, którzy mają problemy ze skórą. Zawarte w niej związki bronią przed uszkodzeniami, trądzikiem czy wysychaniem. Nadają jej one jej także zdrowego, świeżego koloru. Już na 2-3 miesiące przed okresem letnim warto zwiększyć spożycie beta-karotenu i utrzymywać taki poziom również przez cało lato. Dzięki temu skóra jest bardziej odporna na poparzenia słoneczne i ma ładniejszy odcień.
3) To naturalna ochrona przed nowotworami! 
Naukowcy są zgodni: ludzie regularnie spożywający marchew i potrawy, w których się jej używa, rzadziej chorują na nowotwory płuc, jelita grubego i piersi.

 
4) Idealna do zdrowego podjadania! 
Nałogowi palacze, którzy zaczynają walkę z nałogiem, często tyją. Dlaczego? Bo podjadą! Zamiast niezdrowych przekąsek, warto w takiej sytuacji zajadać się marchwią! Ma ona tylko ok. 30 kalorii w 100 gramach. Marchew w postaci Marwitek to także idealna przekąska dla Dzieci i sposób, by uczyć je zasad zdrowego odżywiania.
5) Doceniana przez szefów kuchni! 
Okazuje się, że marchew ma bardzo szerokie zastosowanie w gastronomii – od znanych wszystkich surówek i dodatków, poprzez zupy, kremy, sosy i ciasta! Szczególnie cenią ją wegetarianie, którzy przerabiają ją na kotlety, pieczenie, pasztety czy zapiekanki.
6) Szklanka soku to szklanka zdrowia! 
Marchew zachowuje swoje właściwości także pod postacią soku. Dietetycy i eksperci od zdrowego żywienia zalecają wypijanie przynajmniej jednej szklanki soku dziennie. Sok marchewkowy ma działanie odkwaszające i odtruwające. Wpływa korzystnie na funkcjonowanie żołądka, trzustki i wątroby.
7) Źródło błonnika!
Jedna butelka (250ml) dostarcza około 95 kcal i – bardzo ważny - rozpuszczalny błonnik pokarmowy pokrywający aż 25% dziennego zapotrzebowania!
8) Bezpieczny!
Świeży sok marchewkowy jest lekkostrawny i bardzo rzadko wywołuje alergie.
9) Pyszne połączenia!
Witamina A należy do grupy witamin rozpuszczalnych w tłuszczach. Dlatego warto dodawać masło, oleje czy orzechy do potraw zawierających beta-karoten, co zdecydowanie poprawi jego wchłanianie.
Nic tylko zajadać i to nie tylko w Dniu Święta Marchewki! :)
Smacznego! 
Marwit - line
Pobierz Marwitowinki
Marwitowinki
Sprawdź nasze przepisy
Przepisy Marwit